Owner Post Them Follow Dash



MissInsekiyo
MissInsekiyo;

Bonjour!


Hello and welcome to my blog
I pour my heart and thoughts here
Pardon my words

Tagboard

⊰HOVER ME!⊱
Please do not spam my cbox. Please put your blog link so I can visit you back :).
Klik!Klik!

kalau klik please tunggu sampai loading TQ :)
History

Followers

follow me and i will follow you back. happy blogwalking friends :)


Skins by: IlliShuhada
Basecode : PikaChan
Edited : Azrina
Best viewed in Mozilla and Google Chrome

Kebaikan daripada Kucing


this nice info credit to "Helo..Vet Disini"

Untung kan siapa yang ada kucing?

Mungkin ini hikmah kenapa kucing merupakan haiwan kesayangan Rasullah SAW.

Aku suka kucing tapi mak aku tak bagi bela kucing.
Sebab nanti mak aku tak nak kucing tu berak merata dalam rumah.
HAHA xD
Dulu aku ada kucing nama dia Bulat
tapi dah meninggal dah sebab 'kencing manis'.
HAHA
Act, tak tahu pun dia sakit apa tapi kaki dia 
macam kaki orang kencing manis yg dah kritikal.
Waktu bulat ada dulu aku suka tidur dekat perut dia
and dengar dia berdengkur a.k.a purrr..
Waktu tu aku tak tahu pun purr kucing ada banyak kebaikan
sekarang baru tahu. HOHO.
Nanti bila aku jadi vet nanti boleh la aku dengar kucing berdengkur hari-hari
kan??
So, doakan aku jadi vet@doktor haiwan tau.
Hehe..kamsahamnida

so, kepada yang ada kucing sayangi la kucing anda seadanya.
they are very benefit for you
kepada yang tak suka kucing, belajar-belajar la suka kucing eh.
kucing tak makan orang pun. aku tak pernah dengar manusia mati sebab kena makan ngan kucing.
HAHA xD


kalau ada kucing miau2 mintak makan apa
bagi la sikit, tak luak pun rezeki korang tu bagi kucing makan
mana la tahu kucing tu doakan kebaikan korang ke kan?
lagi pun besar pahala nya kalau kita bersedekah ni.

renung-renungkan lah hadis ini:

153- Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi Muhammad (sabdanya): "Bahawa seorang perempuan pelacur telah melihat seekor anjing pada suatu hari yang cukup terik panasnya sedang berpusing-pusing mengelilingi  sebuah perigi sambil menjelirkan lidahnya disebabkan dahaganya. Perempuan itu segera mengambil air perigi dengan sarung kakinya (yang diperbuat dan kulit kambing) dan diberi minum kepadanya. Dengan (perbuatan yang baik) itu Allah Taala mengampunkan dosanya."(1)
(Hadith Sahih - Riwayat Muslim)